الان دیگه هدفون یکی از وسایل شخصیو ضروری محسوب میشه که تقریبا همه ازش استفاده می‌کنن. فکر نمی‌کنم لازم باشه درباره کاربرد و اهمیتش توضیحی بدم. منم مثل خیلی های دیگه، خیلی وقته که از هدفون استفاده می‌کنم و هدفون نقش کلیدی در زندگی من داره. کسایی که از مترو استفاده می‌کنن می‌فهمن چی میگم.

از مهمترین مشکلاتی که من با هدفون هام داشتم، گره خوردن، گم شدن و از همه مهمتر خراب شدن بود.

۱.هدفون و جیب

من اکثر هدفون هایی که داشتم رو خراب کردم. یعنی خودشون خراب شدن! به هر حال می‌تونم در کمتر از یک ماه، هدفون رو غیر قابل استفاده می‌کنم. می‌دونم که بعضی از شما هم، هدفون خراب کردید، ولی به من اعتماد کنید. من روش خودم رو برای این کار دارم. رمز اصلی و کلیدی در این روش، «چپاندن هدفون در جیب شلوار»ه، هرچند همین کار رو هم برای جلوگیری از گمشدن هدفون می‌کردم، ولی تاثیر زیادی روی عمر هدفون داشت که من تا مدت ها نمی‌دونستم. البته دلایلم برای اثبات این نظریه آماریه و دلیل علمی ندارم. ولی اگه با دوربین مخصوصی، وضعیت هدفون چپانده شده در جیب شلوار رو زمانی که با سرعت راه می‌رم ضبط کنیم، می‌تونم دلیل علمی هم بیارم. پس اگر هدفونی دارید که چند سال داره کار می‌کنه و هنوز سالمه، می‌تونید با این روش از شرش خلاص شید!

۲.هدفون و کیک

پس من هدفونم رو از جیب شلوارم به مکان های دیگه انتقال دادم. مثل جیب کاپشن یا داخل کیف. جیب کاپشن گزینه خوبی بود ولی تو تابستون واقعا گرم بود! داخل کیف هم دسترسی سختی داشت. تصور کنید که برای هر دفعه برداشتن اون باید کیف رو از رو دوشم می‌آوردم پایین، روی یه سطحی می‌ذاشتمش،زیپش رو باز می‌کردم، هدفون رو بر می‌داشتم زیپ رو می‌بستم و کیف رو دوباره روی دوشم می‌ذاشتم. وضعیت وقتی واقعا بد می‌شد که بعد از استفاده باید تمام اون مراحل رو برای گذاشتن هدفون داخل کیف انجام می‌دادم!

تا این که بالاخره کاربرد این جیب های بقل کوله رو کشف کردم! دسترسی راحت بدون فشار زیاد! اون جا جای مناسبی بود ولی انقدر دسترسیش راحت بود که یه بچه هم به راحتی می‌تونست هدفونم روبلند کنه! پس من برای تامین امنیت هدفونم از کیک کمک گرفتم!

هدفون و کیک

هم مانع دید"بچه"می‌شد تا هدفون رو نبینه که بخواد بلند کنه و هم در صورت دیده شدن هدفون، ایجاد سر و صدا می‌کرد. زمانی که هدفونم تو جیب بقل کیفه، یعنی تو گوشم نیست! و همون صدای [پوست/بسته/جلد] کیک (!) برای جلب توجه کافیه.

۳. هدفون و گره !

مشکل آخر درباره ی گره خوردن هدفون هاست که جوک های زیاد و بی‌مزه‌ای درباره‌ی اون خوندید!

بعضیا که حال و حوصله دارن، اون رو مرتب در بسته و کیف مخصوصش قرار می‌دن!

بعضی ها هم هر دفعه قبل از استفاده زمان قابل توجهی رو صرف باز کردن گره های پیچیده می‌کنن.

البته هدفون های زیپ دار هم هست که من نمی‌پسندم.

ولی روشی که من استفاده می‌کنم، روش گره زدنه! شما اگه ۱ گره در جای درست بزنید، لازم نیست گره های بیشتری رو باز کنید.

به این صورت که اول و آخر هدفون رو به هم گره می‌زنید تا مثل یک حلقه بشه در این حالت احتمال گره خوردن اون به شدت کاهش پیدا می‌کنه.


حلقه هدفون

گره هدفون

البته دلیل علمی هم پشتش هست که اینجا نوشته ولی حال ندارید بخونید!

اتاق فرمان هم اشاره می‌کنن که هدفون های با بند تخت کمتر گره می‌خورن ! و اینکه این لینک ها هم در همین رابطه می‌تونن مفید باشن:  + و + و +


شما هم از این مشکلات دارید؟ چیکار می‌کنید؟


همین!