در ادامه قسمت اول از معرفی لیستی از منابع آموزش در این قسمت به معرفی چندی دیگر از منابع می‌پردازیم.

«توجه کنید که این مطلب رپورتاژ و آگهی نبوده و صرفا جهت آشنایی با چندی از سایت‌های آموزشی نوشته شده!»

 


 

منابع آموزش قسمت دوم :

۲. ادامه منابع آموزش فارسی

  • منابع آموزشی مجازی
    • مرکز توسعه آموزش مجازی پارس
    • وب‌سایت تخصصی فناوری اطلاعات ایران (ITPro)
    • استاد بوک
    • آموزش مجازی Go to Class
    • همیار وردپرس
    • آکادمی مجازی learn files
    • نت آموز
  • دوره‌های آموزشی
    • شرکت امنیتی آشیانه
    • مدرسه اینورس
  • مجموعه‌های آموزشی فارسی
    • شرکت دریا سافت - مجموعه دانشمند
    • مجموعه آموزش‌های شرکت پرند
  • کتاب‌های آموزشی فارسی
    • به زبان آدمیزاد / for dummies

 


 

منابع آموزشی مجازی

 

  مرکز توسعه آموزش مجاری پارس

مهمترین هدف مجموعه پارس، تلاش در جهت توسعه آموزش های الکترونیکی برای پیشرفت و ارتقای روز افزون ، از کوچکترین روستاها تا بزرگترین شهرها برای عموم فارسی زبانان است .

 

شاید بشود مهم‌ترین مزیت سایت آموزش مجازی پارس را دریافت گواهینامه های معتبر و بین المللی در کنار آموزش مجازی دانست!

می‌توانید لیست آموزش‌های سایت آموزش مجازی پارس را اینجا بیابید.

البته این مجموعه بخشی از آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد پارس است، برای اطلاع بیشتر اینجا را ببینید.

 

  ITPro

هدف ITPro قرار دادن مجموعه ای از بهترین مقالات تخصصی با بالاترین کیفیت به همراه امکان پرسش و پاسخ و بسیاری دیگر از امکانات در کنار هم است.

 

در ITPro سعی شده مجموعه ای از بهترین مقالات تخصصی با بالاترین کیفیت را به همراه امکان پرسش و پاسخ و بسیاری دیگر از امکانات در کنار هم قرار دهیم تا کارشناسان فارسی زبان بتوانند از یک محیط یکپارچه و استوار برای به نمایش گذاشتن تخصص های خود در این حوزه استفاده کنند.

استفاده از تمامی منابع اطلاعاتی موجود در وب‌سایت‌های این مجموعه برای همگان رایگان می باشد. شما براحتی می توانید تمامی سئوالات خود را در انجمن های این وب سایت مطرح کنید یا به سئوالات دیگران پاسخ بدهید. همیاری در مجموعه وب سایت ها اصلا به سئوال و جواب محدود نمی شود ، کارشناسان می توانند با هر سطح دانشی در هر حوزه تخصصی مطالب خود را در قالب مقاله ، آموزش ، نکته ، بحث و ... مطرح کنند و دانش خود را به اشتراک بگذارند.

لیستی از دوره‌های ارائه شده در ITPro تا الان :

 

همان طور که گفته شد علاوه‌بر دوره‌های آموزشی موجود (که می‌توانید خریداری کنید)،‌می‌توانید از قسمت‌های مقالات و آموزش‌های سایت هم به رایگان استفاده کنید.

با این حال متاسفانه شخصا تجربه استفاده از آموزش های این سایت رو نداشتم،‌ بنابراین به طور قاطع نمی‌توانم در مورد کیفیت اونها صحبت کنم.

 

  استاد بوک

هدف استاد بوک ایجاد محیطی سالم برای تبادل اطلاعات و ارائه آموزش هائی در سطوح مبتدی، متوسط و حرفه ای در زمینه های مختلف و با فرمتی متفاوت است.

وب سایت استادبوک در تاریخ ۲ آذرماه ۱۳۹۱ با هدف ایجاد یک محیط علمی و سالم جهت تبادل دانش و ارائه آموزش های متنوع راه اندازی شد.

آموزشهای استادبوک به یک دوره و یا تخصص محدود نبوده و تمامی افرادی که عضوی از استادبوک هستند توانایی انتشار دانش خود و فراگیری موضوعات متنوع را خواهند داشت. استادبوک با ایجاد بخش های متنوع همانند فروم های آموزشی، پرسش و پاسخ، ویدیوهای آموزشی، آموزش صوتی، استاد زون، دوره های استاندارد آموزشی (نمونه)، آپلود سنتر فایل و تصاویر و ... در تلاش است تا محیطی سالم برای تبادل اطلاعات و ارائه آموزش هائی در سطوح مبتدی، متوسط و حرفه ای در زمینه های مختلف با فرمتی متفاوت ایجاد کرده و رضایت کاربران خود را تامین کند.

برای مشاهده نمونه هایی از ویدیوهای آموزشی استادبوک، می‌توانید اینجا یا اینجا را ببینید.

می‌توانید لیست آموزش‌های سایت استاد بوک را اینجا پیدا کنید!

با این حال متاسفانه شخصا تجربه استفاده از آموزش های این سایت رو نداشتم،‌ بنابراین به طور قاطع نمی‌توانم در مورد کیفیت اونها صحبت کنم.

 

  آموزش مجازی Go to Class

فراهم آوردن تجربه دلچسب حضور در دوره های آموزشی تخصصی بین المللی و همچنین ارائه خدمات از درگاه اینترنت برای طیف وسیعتری از مخاطبین و با هزینه های بسیار مناسب‌تر هدف آموزش مجازی Gotoclass است.

 

آموزش مجازی Gotoclass یکی از واحدهای آموزشی زیر مجموعه مؤسسه آموزش عالی آزاد ارژنگ می‌باشد. این آموزشگاه با سابقه ای درخشان در ارائه دوره های آموزش تخصصی فناوری اطلاعات فعالیت خود را از سال ۱۳۸۳ در قالب مرکز آموزش های پیشرفته رمیس آغاز نمود. برگزاری دوره های تخصصی شبکه و امنیت، توسط زبده ترین اساتید ایران که خود عمدتاً در بزرگترین پروژه های فناوری اطلاعات کشور مشغول فعالیت هستند، و در آزمایشگاه های مجهز، با استقبال کم نظیر مخاطبان روبرو شد. درخواست های مکرر برای افزوده شدن دیگر دوره های تخصصی IT و نیز اصرار به حفظ و افزایش کیفیت برگزاری دوره ها، مجموعه رمیس را بر آن داشت تا در قالبی جدید و تخصصی فعالیت آموزشی خود را ادامه دهد و به این ترتیب مؤسسه آموزش عالی آزاد ارژنگ متولد شد. ارژنگ به منظور فراهم آوردن تجربه دلچسب حضور در دوره های آموزشی تخصصی بین المللی، اقدام به عقد قرارداد همکاری با معروفترین برگزار کنندگان دوره های آموزشی از قبیل LPI ، ITPreneurs و SMCE نمود. توسعه جهانی آموزشهای آنلاین و همچنین عدم عرضه آموزشهای مناسب و با کیفیت در دیگر مناطق ایران، موسسه ارژنگ را بر آن داشت تا خدمات خود را از درگاه اینترنت برای طیف وسیعتری از مخاطبین و با هزینه های بسیار مناسبتر ارایه دهد و در نتیجه سیستم آموزش آنلاین ارژنگ با نام آموزش مجازی GoToClass ساخته شد. این سایت بر پایه بستر بسیار قدرتمند و به روز edX است که محصول دانشگاه هاروارد و MIT می باشد. آموزش مجازی GoToClass توسط متخصصین این موسسه بومی سازی شده است و نمونه مشابه خارجی و داخلی ندارد.

لازم به ذکر است مجموعه ارژنگ از مجموعه‌های به نام و تخصصی برگزاری دوره‌های شبکه است.

 

می‌توانید لیست آموزش‌های سایت آموزش مجازی Gotoclass را اینجا پیدا کنید!

با این حال متاسفانه شخصا تجربه استفاده از آموزش های این سایت رو نداشتم،‌ بنابراین به طور قاطع نمی‌توانم در مورد کیفیت اونها صحبت کنم.

 

  همیار وردپرس

هدف همیار وردپرس، افزایش استفاده کنند‌گان سیستم مدیریت محتوای وردپرس به ویژه در بین فارسی زبانان است.

علی حاجی‌محمدی بنیان‌گذار همیار وردپرس می‌گوید :

همیشه آرزو داشتم یک منبع آموزشی فارسی وردپرس می بود تا علاوه بر یادگیری ساده‌تر وردپرس، از پیشنهادات آموزشی آن استفاده میکردم. آن آرزو، اکنون، "همیار وردپرس" نام دارد.

«قبل از معرفی سایت کمی در مورد وردپرس بدانیم : وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای آزاد و رایگان با قابلیت بالا است برای ساخت وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌ها»

 اگر به ساخت ویلاگ یا هاست علاقه داشته باشید حتما با وردپرس آشنا هستید و اگر با وردپرس فارسی آشنا باشید احتمال زیاد به سایت همیار وردپرس سر زده اید (لازمه اشاره کنم آدرس قبلی سایت wordpress98 بود). این سایت با ارائه آموزش‌های باکیفیت و البته رایگان و همچنین منبعی از افزونه‌ها و یا قالب‌های در زمینه وردپرس کار خود را آغاز کرد.

اکنون اما با بسط دادن حوزه فعالیت‌های آموزشی خود در دیگر زمینه های حوزه وب نیز فعالیت می‌کند.

 

می‌توانید آموزش‌های رایگان وردپرس را اینجا پیدا کنید.

همچنین می‌توانید لیست کامل دیگر آموزش‌های سایت را از اینجا مشاهده و تهییه کنید. تا کنون ۲۵ بسته آموزشی در زمینه‌های بازاریابی و طراحی سایت (با کد نویسی یا بی کد نویسی!) ارائه شده اند.

لیستی از چندی از محبوب‌ترین آموزش های همیار وردپرس :

 

شخصا از آموزش‌های رایگان وردپرس و افزونه‌ها و قالب‌ها استفاده کردم که آموزش‌ها کیفیت خوبی دارند.

اما در مورد بسته‌های آموزشی شخصا تجربه استفاده نداشته‌ام.

 

  آکادمی مجازی learn files

 

 در آکادمی مجازی learn files تا کنون بیش از 3000 ویدئو آموزشی فارسی به صورت اختصاصی توسط متخصصین حرفه ای ضبط گردیده است.

اقبل از شروع یادگیری، چارت آموزشی را مطالعه کنید! این چارت برنامه قدم به قرمی برای آموزش هریک از حوزه‌های مد نظر شما ارائه می‌کند و مسیر یادگیری را مشخص می کند.

 

می‌توانید لیستی از دوره‌های سایت را در صفحه اصلی سایت مشاهده کنید.

همچنین می‌توانید لیست کامل پکیج‌های آموزشی ارائه شده توسته آکادمی مجازی learn files را هم اینجا پیدا کنید.

لیست چندی از پکیج‌های ارائه شده:

همچنین مشاهده قسمت مقالات سایت هم خالی از لطف نیست.

با این حال متاسفانه شخصا تجربه استفاده از آموزش های این سایت رو نداشتم،‌ بنابراین به طور قاطع نمی‌توانم در مورد کیفیت اونها صحبت کنم.

 

  نت آموز

نت آموز رسانه ای برخط به منظور گسترش منابع آموزشی شبکه و امنیت شبکه می باشد.

به دلیل ضعف موجود در زمینه منابع فارسی و به روز آموزشی امنیت شبکه سعی داریم تا جدیدترین و کاربردی ترین منابع آموزشی را انتخاب و به زبان فارسی روان در اختیار کاربران قرار دهیم. هدف نت آموز ارتقا دانش کاربردی کاربران فارسی زبان در زمینه امنیت شبکه و ایمن سازی هرچه بیشتر شبکه های رایانه ای می باشد. جدیدترین پروژه های آموزشی در دست را می توانید در بخش پروژه ها مشاهده و علاوه بر مشاهده پروژه های قبلی , مسیر آینده را ببینید. تازه ترین آموزش های رایگان را از اینجا مشاهده کنید . سوالات فنی و آموزشی خود را می توانید در بخش پشتیبانی آموزشی مطرح کنید . محصولات ارایه شده از طریق فروشگاه به صورت آنلاین قابل سفارش هستند . برای پشتیبانی محصولات فقط از این بخش اقدام کنید.

 

شخصا از کتاب‌های آموزشی نت آموز استفاده کردم. کیفیت کتاب‌ها از نظر ظاهری و محتوایی هردو قابل قبول هستند. اما برای منبع جامعی برای یادگیری بودن هنوز راه در پیش دارند.

می‌توانید لیستی از کتاب‌های آموزشی نت آموز را اینجا پیدا کنید.

 

 

دوره‌های آموزشی

 

  شرکت امنیتی آشیانه

گروه آشیانه در اوایل سال 1381 با هدف بالا بردن امنیت سرورهای ایرانی با استفاده از انجام تست نفوذ و ارائه راهکارهای امنیتی به مدیران سرورها و سایت های ایرانی کار خود را آغاز کرد. گروه آشیانه در طول این سالها فعالیت زیادی در زمینه راههای مقابله با نفوذ، امنیت و دیگر علوم شبکه انجام داد و توانست مقام چهارم دنیا را در این زمینه از آن خود کند. پس از این موفقیت بزرگ و با توجه به تجارب ارزشمند کسب شده در این راه و همچنین برگزاری دوره های حضوری آموزش راههای مقابله با نفوذ و امنیت در کشور، در اواخر سال 1384 تصمیم بر آن شد تا فعالیت گروه آشیانه در قالب نام شرکت فناوری ارتباطات و اطلاعات آشیانه و صرفا در زمینه تست نفوذ و تامین امنیت شبکه به صورت رسمی ادامه یابد و حتما می دانید که برترین متخصصان امنیت شبکه، بهترین نفوذگران هستند.
این سایت تنها برای اطلاع رسانی و آموزش تهیه گردیده است. شما می توانید با عضویت در تالار گفتمان این سایت به کلیه مطالب آن به صورت رایگان دسترسی پیدا کنید. این مطالب در طول هشت سال فعالیت گروه آشیانه تهیه و جمع آوری شده است.

گروه آشیانه در زمینه امنیت از معروف‌ترین شرکت‌ها بود و هست.

 

آموزش‌های گروه آشیانه در مورد هک و امنیت هستند که می‌توانید لیست دوره‌های گروه آشیانه را در صفحه اصلی سایت پیدا کنید. همچنین گروه آشیانه کارگاهای آموزشی «امنیت و روش های مقابله با نفوذ» نیز برگزار می‌کند.

لیست دوره‌های گروه آشیانه :

 

  مدرسه اینورس

ماموریت اصلی اینورس ، افزایش اعتماد به نفس، مهارت اجرایی و ارتقاء سطح دانش هنرمندان عرصه هنرهای دیجیتال در ایران است.

اینورس ، مدرسه ای است تخصصی که در زمینه علوم کامپیوتر گرافیک و هنرهای دیجیتال فعالیت می کند. اینورس مدرسه ایست که هنرهای دیجیتال مدرن را مورد بررسی قرار داده و با استفاده از تحقیقات بازار و توجه به نیاز واقعی روز هنرمندان ، دوره هایی را اختصاصا برای خود ، طراحی می کند ، در نتیجه با قاطعیت می توان گفت ، اینورس هیچ دوره ای را از هیچ آموزشگاه ایرانی و یا مدرسه و دانشگاه خارجی ، کپی نمی کند . در واقع ، اینورس مدرسه ای مدرن است که امکان دسترسی به اطلاعات بروز و جامعی را برای دانشجویان فراهم آورده است. مدرسه اینورس همواره در تلاش است تا با فراهم کردن اطلاعات روز دنیا برای دانشجویان ، آنها را همیشه بروز نگه دارد.

معمولا در ایران ، آموزشگاه های کامپیوتر گرافیک به دو دسته تقسیم می شوند؛ آموزشگاه هایی که بعد کامپیوتر در آنها قوی است و مهندسان کامپیوتر به شما نرم افزارهای گرافیک تدریس می کنند! و یا آموزشگاه هایی که به بُعد هنر گرایش بیشتری دارند و نرم افزار اهمیت چندانی پیدا نمی کند! باید همیشه به این نکته توجه داشت که در دنیای دیجیتال، شما با کامپیوتر کار میکنید ، پس نرم افزار یک ابزار است ، اما فقط نرم افزار کافی نیست ، شما باید ترکیبی از نرم افزار ، سخت افزار و هنر را در کنار هم بدانید تا بتوانید در زمینه کاری خود موفق شوید ، اینورس تلاش می کند تا تعادل را در هنر و تکنولوژی رعایت کند.

علاوه بر این ، اینورس دوره هایی ترکیبی را طراحی کرده است که تا کنون در ایران وجود نداشته اند ، از این رو می توان گفت اینورس به نوآوری در زمینه آموزش می پردازد.

 

مدرسه اینورس مکانی حرفه‌ای برای برای یادگیری مقدماتی و حرفه‌ای دروس و رشته‌های هنری از قبیل گرافیک،‌ طراحی (دوبعدی و سه بعدی) و غیره است.

می‌توانید لیست دوره‌های این مجموعه را در اینجا پیدا کنید. همچنین فرصت شرکت در ورک‌شاپ‌های مدرسه اینورس رو هم از دست ندید!

 

- یادآوری : دو موسسه دیگر نیز قبلا در بخش قبلی در موردشان خواندیم. آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد پارس و موسسه ارژنگ

مجموعه‌های آموزشی فارسی

  شرکت دریا سافت - مجموعه آموزشی دانشمند

تا کنون دو مجموعه دانشمند۱ و دانشمند۲ از شرکت دریا سافت عرضه شده اند که به ترتیب شامل ۳۰۰ و ۴۵۰ ساعت محتوای آموزشی می‌باشند. لازم به ذکر است مجموعه دانشمند۲ شامل دوره‌ها و دروس دانشمند۱ نیز هست (از یکسانی آموزش‌های دروس اطمینانی ندارم).

می‌توانید دوره‌ها و دروس ارائه شده در هر کدام را از اینجا بیابید :

  دانشمند۱

  دانشمند۲

شخصا از دانشمند ۱ استفاده کردم و به نظرم کیفیت آن واقعا قابل قبول و خوب است.

آموزش‌های مجموعه دانشمند بر روی تعداد کامپیوتر محدودی (۵ کامپیوتر) قابل نصب هستند. و برای نصب هر آموزش باید از طریق اینترنت و یا روش‌های دیگه کد نصب بر روی سیستم خود را دریافت کنید. که اینکار از تکثیر غیر قانونی و غیر اخلاقی آن جلوگیری می‌کند.

در صورت استفاده از تعداد دفعات نصب می‌توانید سریال‌های مجموعه را از اینجا برای دانشمند۱ و اینجا برای دانشمند۲ خریداری کنید.

   
   
   

  مجموعه‌های آموزشی پرند

شرکت پرند عموما با بسته‌های نرم افزاری خود (مجموعه‌های نرمافزاری کینگ) شناخته می‌شود،‌ اما از دیگر محصولات این شرکت مجموعه‌های آموزشی آن است.

شرکت فنی مهندسی پرند به عنوان بنیانگذار آموزش اینتراکتیو در ایران با نگرشی نو و متفاوت نسبت به مبحث آموزش و در نظر گرفتن نیاز واقعی کاربران، اقدام به تولید نرم افزارهای آموزشی منحصر به فردی کرده است که هر کدام حاوی دنیایی از اطلاعات ارزشمند و کاربردی بوده و به شما این امکان را می دهد تا علاوه بر آشنایی با نرم افزار مورد نظر، مهارت خود را برای دستیابی به اهداف شخصی و حرفه ای افزایش دهید. در تولید نرم افزارهای آموزشی اینتراکتیو هدف اصلی تعامل و مشارکت کاربر در طول مدت آموزش بوده تا علاوه بر تاثیر بیشتر در یادگیری، مانع خستگی فرد شود. بدین ترتیب در هنگام مشاهده مباحث آموزشی شما نیز با ما همراه خواهید شد و با انجام موارد خواسته شده در طول آموزش، شاهد پیشرفت خود خواهید بود.

نویسندگان محتوای آموزشی هر یک به نو به خود از برجسته ترین اساتید در زمینه کاری خود می باشند که تمام تلاششان را برای انتقال مفاهیم مهم با زبانی ساده به کار می برند. یکی از ویژگی های شاخص نرم افزارهای آموزشی شرکت پرند، استفاده از برترین گویندگان حرفه ای کشور بوده تا انتقال مفاهیم آموزشی در بالاترین حد ممکن و به دور از احساس خستگی برای کاربر باشد. همچنین استفاده از انیمیشن برای یادگیری راحت تر مطالب، Autorun کاربردی و زیبا برای مرور سریع درس ها و آزمون های تستی و عملی برای سنجش میزان آموخته ها از دیگر امکانات نرم افزارهای آموزشی شرکت پرند می باشد.

هر بسته آموزشی به صورت کاملا طبقه بندی شده در سه دوره مقدماتی، متوسط و پیشرفته به همراه نسخه کامل از همان نرم افزار در اختیار کاربران قرار داده شده است.

 

می‌توانید لیست کامل بسته‌های آموزشی ارائه شده توسط مجموعه پرند را اینجا ببینید.

لیست چندی از بسته‌های آموزشی ارائه شده :

یکی از ویژگی‌های مجموعه آموزشی پرند -حاصل همکاری مجموعه پرند و مجموعه آموزش مجازی پارس- دریافت مدرک معتبر ملی و بین المللی است. برای اطلاعات بیشتر اینجا را بخوانید.

 

شخصا تجربه آموزش‌های مجموعه پرند را نداشتم،‌ اما با مشاهده نمونه آموزش‌های این مجموعه به نظر می‌رسد برخلاف ظاهر زیبای آنها کیفیت آنها از نظر تدریس مناسب نیست! مگر اینکه تازه با کامپیوتر آشنا شده باشید!

آموزش‌ها بسیار کند هستند و با لحنی برای کاربر غیر حرفه‌ای بیان شده اند. شاید با خواندن این جمله به این فکر کنید که «خب،‌کجای این بد است؟» در جواب باید بگویم آموزش دروسی حرفه‌ای به این نحو درست نمی‌باشد. فرض کنید برای هر عملیات جزئی در طول آموزش با چنین بیانی روبرو شوید: «ابتدا به منوی فایل رفته؛ سپس روی گزینه save کلیک می‌کنیم. در پنجره باز شده بر روی کادر ...». البته به احتمال زیاد در ادامه آموزش و با جلو رفتن درس به این جزئیات غیر ضروری بر نخوریم با این حال فکر نمی‌کنم در لحن و نحوه بیان تفاوتی ایجاد شود.

 

لازم به ذکر است مجموعه‌های نرم‌افزاری دیگر مانند «گردو» نیز شامل محتواهای آموزشی هستند. که من تجربه آنها را نداشته ام.

 

کتاب‌های آموزشی فارسی

مجموعه کتاب‌های به زبان آدمیزاد / for dummies

  

 

قبل از هر چیز : این سری کتاب‌ها که ترجمه مجموعه کتاب‌های for dummies از انتشارات بزرگ وایلی است،‌ در ایران توسط دو انتشارات «هیرمند» و «آوند دانش» ترجمه و تکثیر می‌شوند که نشر آوند دانش حق انحصاری ترجمه و انتشار کتاب‌های دامیز را از انتشارات وایلی (صاحب امتیاز دامیز) خریداری کرده است. نشر هیرمند با نام «به زبان آدمیزاد» و نشر آوند دانش با نام «for dummies» این سری کتاب‌ها را منتشر می‌کنند.

[در رابطه با اسم کتاب‌ها : به این دلیل for dummies (برای ابلهان) اسم گذاری شده که نشان دهد که مطالب چقدر ساده و قابل فهم بیان شده اند!]

می‌توانید لیست کتاب‌های منتشر شده از این سری توسط انتشارات آوند دانش را اینجا و انتشارات هیرمند را اینجا پیدا کنید.

 

همان‌طور که اشاره شد مطالب به ساده‌ترین صورت ممکن بیان شده اند. همچنین نحوه آموزش آنها جالب و خوب می‌باشند.

 

- از دیگر کتاب‌های آموزشی می‌توان به سری کتاب‌های کلیک اشاره کرد که بسیار خلاصه و تاحدودی غیر حرفه‌ای می‌باشند.


 

 

منبع عکس ابتدای پست قسمت وبلاگ سایت trello، سیستم مدیریت پروژه است.

 

لطفا نظر خودتون رو در مورد پست، موضوع آن، نحوه بیان آن و انتخاب جملات، جامعیت آن و هر موضوع دیگه ای که به ذهنتون می‌رسه با ما در میان بگذارید. همین‌طور اگر لازم می‌بینید مطلبی را باید اصلاح کنم یا مطلبی به این مطالب اضافه کنم ممنون می‌شوم در نظرات ‌‌ذکر کنید.

همچنین اگر شما هم سایتی را می‌شناسید که از کیفیت قابل قبولی برای آموزش‌ها از نظر محتوی و نحوه ارائه برخوردارند ممنون می‌شویم معرفی کنید.

 

این مطلب ادامه دارد ...!

«در بخش بعدی منتظر منابع انگلیسی باشید»