مدیریت بوک‌مارک‌ها مخصوصا اگر از چند‌تا مرورگر مختلف استفاده می‌کنید و عادت دارید هر سایت خوب، جالبی یا کاربردی که دیدید رو یجایی نگه دارید کار واقعا سختیست مخصوصا اگر بخواهید به اون‌ها توی دستگاه‌های دیگه‌ هم دسترسی داشته باشید.

 

یه زمانی Export گرفتن و Import کردن‌های مداوم بوک‌مارک‌ها برای بکآپ گرفتن ازشون یا منتقل کردنشون به یه دستگاه دیگه یکی از کابوس‌های من بود.

 

سرویس‌های مختلفی برای اینکار وجود داره از سرویس‌های diigo و delicious گرفته تا اکستنشن‌های Xmarks و غیره و غیره

 

اما من می‌خوام سرویسی شامل یک پکیج کامل معرفی کنم. یعنی از سرویس تحت وب و اکستنشن (Extension) برای انواع مرورگر گرفته تا اپلیکیشن موبایل و نرم‌افزار دسکتاپ!

Raindrop.io

main page

 

Raindrop یک سرویس همه‌کاره برای مدیریت بوک‌مارک‌‌ها با هدف سرعت و سهولت و کارایی و در دسترس بودن است.

با استفاده از Raindrop می‌توانید بوک‌مارک‌های خودتان را در دسته‌بندی‌های مختلف و با فولدر بندی و تگ گذاری (برچسب گذاری) نگهداری و مدیریت کنید، همه‌جا به آنها دسترسی داشته باشید،‌ اونها رو به اشتراک بگذارید و دیگه هیچ‌وقت سایتی رو فراموش نکنید!

 

ویژگی‌های Raindrop :

  • سرعت : با نصب Extension برای مرورگر خود تنها با یک کلیک و یا فشردن دکمه‌های Ctrl + D که به صورت پیشفرض هم برای بوک‌مارک کردن بودند می‌تونید بوک‌مارک‌های خودتون رو ذخیره کنید.
  • دسته‌بندی : امکان فولدر بندی و تگ گذاری بوک‌مارک‌ها
  • دسترسی : با استفاده از اپلیکیشن‌های Raindrop و یا نرم‌افزارهای دسکتاپ اون می‌تونید هرجایی به بوک‌مارک‌هاتون دسترسی داشته باشید.
  • ذخیره فایل : با استفاده از Raindrop می‌توانید علاوه‌بر بوکمارک‌ها مقالات، تصاویر، ویدئوها، ارائه‌ها و اسکرین‌شات‌های صفحات وب را هم ذخیره کنید.
  • انتقال : می‌تونید بوک‌مارک‌های مرورگر‌های خودتون رو در Raindrop به راحتی Import کنید و یا از بوک‌مارک‌های خودتون در Raindrop به صورت یک فایل Export ،Html بگیرید.
  • شخصی سازی : می‌توانید ظاهر Raindrop رو به دلخواه تغییر بدهید.
  • به اشتراک گذاری : می‌توانید دسته‌بندی‌ها و فولدر‌های خودتان را با دیگران به اشتراک بگزارید.

 

 

 

stash.ai نیز سرویس مشابه دیگری است که هنوز برای عموم در دسترس نیست اگه از این لینک در اون ثبت‌نام کنید من می‌تونم حسابم رو توش فعال کنم. 🙂

 

لطفا نظر خودتون رو در مورد پست، موضوع آن، نحوه بیان آن و انتخاب جملات، جامعیت آن و هر موضوع دیگه ای که به ذهنتون می‌رسه با ما در میان بگذارید. همین طور اگر لازم می‌بینید مطلبی را باید اصلاح کنم یا مطلبی به این مطالب اضافه کنم خوشحال می‌شوم در نظرات ‌‌ذکر کنید.