به نام خدا

سلام

وبلاگ راه اندازی شده.می بینید دیگه! امیدوارم مفید باشه.

فقط به چند تا سوال که  قبل از ساختن وبلاگ به ذهن خودم رسید و شاید سوال شما هم باشه جواب بدم:


هدف چیه؟

بله، اولین سوال که به ذهنم رسید این بود.هر کاری باید هدفی داشته باشه.هدف از ساخت این جا هم آموزش و پیشرفت،خارج از مباحث درس های دانشگاه و یا جلوتر از اوناس؛ به هم کمک کنیم تا در زمینه های مختلف، با هم رشد کنیم. منظورم از آموزش، هم یاد دادن و هم یاد گرفتنه.


چرا وبلاگ؟ مگه تلگرام چش بود؟

شما تو تلگرام چند تا مطلب بالای ۱۵ خط دیدید؟ چندتاشونو خوندید؟ مگه میشه یه موضوع تو ۴-۵ تا جمله خلاصه کرد تا شما بخونیدش؟

مطالب تو تلگرام موندگار نیست. شما وقتی اونارو می بینید ، که نوشته شدن نه زمانی که شما آماده خوندن هستید.ولی اگه تو وبلاگ باشه شما هر وقت می خواستید چیزی یاد بگیرید بهش سر میزنید و با آمادگی چند تا مطلب می خونید. از طرفی مطالب و نظرات از هم جدا میشن. در کل هم تلگرام و برنامه های مشابه براش «پیام رسانی» و «اطلاع رسانی» هستن، نه برای آموزش و خوندن متن های بلند. کلی دلیل دیگه هم هست که شاید بعدا در قالب یه آموزش بیان بشه!


چرا من؟

خب من فقط این جا رو راه انداختم. هر کسی می تونه بیاد از نویسنده های وبلاگ بشه  و یا حتی کل مسئولیتشو به عهده بگیره. چون تا این لحظه کسی این کار رو نکرده بود، من به خودم اجازه دادم تا این جا رو راه بندازم.


حالا که چی؟

این سوال ربطی به موضوع  نداره و از تنبلی بنده نشأت می گیره.یه حسی قبل از انجام هر کاری این سوالو مطرح می کنه!


شما باید چی کار کنید؟

شما می تونید از مطالبی که قراره این جا نوشته بشه استفاده کنید و چیزی یاد بگیرید و پیشرفت کنید؛ که البته رایگان نیست. هزینش اینه که باید نظراتتون رو بگید تا وبلاگ پیشرفت کنه .و همچنین اگه می تونید چیزی به دیگران یاد بدین، اونو به ما برسونید تا روی وبلاگ قرار بگیره. اگه فعال تر باشید می تونید به نویسندگان وبلاگ بپیوندید و خودتون مطالبتون رو این جا بنویسین.

مطالبی که بیشتر مد نظر ما هست:

الف) مطالبی که یه مهارتی رو آموزش بده ؛و کپی پیست نباشه. نه این که شما حتما یه چیز جدیدی ابداع کنید تا در بارش بنویسید، همون چیزایی که از چند تا منبع دیگه خوندید رو ترجمه و بازنویسی کنید. فقط ذکر منابع فراموش نشه.

ب) داستان یا شعر یا هر متنی که خودتون نوشتید. این مطالب علاوه بر این که میتونه به دیگران چیزی یاد بده، به پیشرفت خود شما کمک می‌کنه. پس اگه متن زیبایی خلق کردین، خجالت نکشید و اونو با بقیه به اشتراک بذرید تا با نظراتشون به پیشرفت شما کمک کنن.

ج) معرفی‌، برسی‌ و نقد یه کتاب، سایت، فیلم یا هر چیز دیگه.فقط حواستون باشه کتاب یا سایت یا فیلم یا هر چیزی که برای این کار انتخاب می‌کنید برای دیگران مفید باشه . و این که فقط یه اسم یا یه لینک ذکر نکنید. سعی‌ کنید نظراتی که در باره اون دارید رو بین کنید و با نقد کردن، محتوای جدیدی تولید کنید.

د) کلا هر چیزی که جنبه‌ تحلیل داشته باشه. مثل مقایسه اصولی دو تا زبون برنامه‌نویسی یا دو سبک نقاشی‌. یا تحلیل یه خبر جدید از نگاه خودتون.همون طور که میدونید تحلیل خبر با بیان خبر تفاوت داره!

ه) هر چیزی که ممکنه به درد دیگران بخوره و به ذهن شما میرسه و به ذهن من نرسیده.

 

فکر کنم فعلا کافی‌. یه سری نکته دیگه هست که انشا‌الله در پست‌های آینده مینویسم. ممنون که وقت گذاشتید. :)

 

پ‌ن: از اونجایی که فکر کردم در آینده ممکنه وبلاگ خواننده‌های دیگه به جز بچه‌های خودمون داشته باشه، بد نیست به این نکته اشاره کنم: افراد خارج از جمع می‌تونن برای ما مطلب ارسال کنن تا روی وبلاگ قرار بگیره.