Imagine, Explore, Learn, Think, Know

 

سعی می‌کنیم تو این پست لیست تقریبا جامعی از منابع آموزش از راه دور و حتی موسسات آموزش رسمی ارائه کنیم که امیدواریم به دردتون بخوره.

 

«توجه کنید که این مطلب رپورتاژ و آگهی نبوده و صرفا جهت آشنایی با چندی از سایت‌های آموزشی نوشته شده!»

 

منابع آموزش قسمت اول :

۱. منابع آموزش فارسی

  • فرادررس
  • فارسی تاتس
  • مکتب خونه
  • سکان آکادمی
 

 

   فرادرس

 

هدف فرادرس ایجاد دسترسی آسان، همیشگی و همگانی به دانش آکادمیک و تخصصی می باشد.
faradars

پروژه فرادرس، در سال ۱۳۸۷ با ارایه آموزش های مرتبط با هوش مصنوعی و برنامه نویسی شروع به کار کرد. همچنین، پس از مدت کوتاهی، در زمستان ۱۳۹۰، توانست عنوان بهترین پروژه آنلاین آموزشی ایران به انتخاب کاربران را در چهارمین جشنواره وب ایران کسب کرده و در ادامه به صورت گام به گام، مسیر تبدیل شدن به بزرگترین پلتفرم دروس دانشگاهی کشور را طی کرد.

آموزش‌های فرادرس متنوع، جامع،‌ دردسترس و از همه مهمتر با کیفیت هستند. دروس دلخواه را می‌شود به صورت پستی خرید یا دانلود کرد.
- متنوع چون موضوعات زیاد و دروس مختلفی را پوشش می‌دهند ( می‌توانید لیست کلی موضوعات را پایین تر ببینید)
- جامع چون در تدرس دروس موضوعات لازم برای درک و اشراف کامل روی درس را بیان می‌کنند.
- در دسترس چون آموزش‌ها به صورت فایل‌های ویدئویی هستد و نیازی به شرکت حضوری در کلاس نیست.
- باکیفیت چون کیفیت ویدیوها از نظر تصویر و صوت کاملا خوب و قابل قبول است [ویدئوها کیفیت خوبی دارند و مشکلاتی مثل زوم و حرکت در تصور مشاهده نمی‌شود + صدای اساتید کیفیت خوبی دارد و عموما آرام و خسته کننده صحبت نمی‌کنند]،‌ همچنین نحوه تدریس اساتید نیز عموما خوب است.
فایل‌های تمرین و متونی که استاد در طول درس ساخته و یا می‌نویسد همراه فایل‌های درس ارائه می‌شوند. به علاوه می‌توانید قبل از خرید نمونه دروس از فصول مختلف درس را تماشا کنید تا از کیفیت آن مطمئن شوید. در صورت عدم رضایت از آموزش، می‌توانید از گارانتی بازگشت هزینه استفاده کنید.

عناوین دروس فرادرس

 

  فارسی تاتس

شعار فارسی تاتس، آموزش برای همه در هر کجا است.

farsituts

 

شاید سایت فارسی تاتس از نظر تنوع (و شاید کیفیت) به سایت فرادرس نرسد اما از نظر آموزش دروس طراحی [مخصوصا دوره آموزش ایلوستریتور (Illustrator) بردیا علمی] حرفی برای گفتن دارد.

آموزش‌ها از نظر کیفیت ساخت،‌کیفیت مطالب و نحوه تدریس قابل قبول هستند. اما سایت و آموزش‌ها کمی دیر آپدیت می‌شوند که قابل قبول نیست.

 

مکتب خونه

هدف مکتب خونه، در دسترس قرار دادن آموزش با کیفیت بالا برای همه ی فارسی زبانان است.

maktavb khooneh

 

تمام ویدئوهای آموزشی مکتب خونه رایگان در دسترس همه قرار دارد و همه افراد می توانند به صورت رایگان از محتوای آموزشی آن استفاده کنند.

مکتب خونه در هر ترم تحصیلی، تعداد مشخصی درس از دانشگاه های برتر کشور را با هماهنگی استاد درس شروع به فیلم برداری می کند. سپس در طول ترم با ضبط جلسات درس، جلسات به صورت منظم و به مرور زمان با کمترین فاصله از برگزاری آن کلاس در دانشگاه، بر روی وبسایت قرار می گیرند. همچنین برخی دانشجویان یا اساتید علاقمند، که علاقه دارند درسهای دانشگاهشان بر روی وبسایت مکتب خونه قرار بگیرد، از کلاس های ارائه شده در دانشگاهشان فیلم برداری می کنند و فیلم ها را برای مکتب خونه ارسال می کنند تا در صورت داشتن استانداردهای سایت، بر روی وبسایت مکتب خونه قرار بگیرد.

شاید کیفیت ویدئوهای اکثر دروس به اندازه ویدئوهای موسسه‌های قبلی بالا نباشد (به دلیل ضبظ در محیط عمومی کلاس دانشگاه) و صدای استاد ضعیف و بی‌کیفیت باشد،‌ اما تمامی ویدئوها از کلاس‌های درس دانشگاه‌های برتر کشور و یا موسسات شناخته شده جهانی و رایگان هستند!

مکتب خونه سعی می‌کند جزوات و اسلایدهای دروس را نیز در کنار جلسات کلاس ها قرار دهد تا بهره یادگیری را افزایش دهد.

 

 

سکان آکادمی

رسالت سکان آکادمی را می‌توان در ارائه خدمات باکیفیت علمی-پژوهشی در زمینه برنامه نویسی خلاصه نمود.

sokan academy

 

یکی از بخش‌های سایت سکان آکادمی علاوه‌بر وبلاگ [به‌علاوه بخش لینک‌های مفید آن]، دانشنامه‌ زبان های برنامه نویسی، پادکست و شبکه کاریابی بخش «آموزش برنامه نویسی» است. نکته قابل توجه در مورد آموزش‌ها رایگان بودن آنها در مقابل کیفیت قابل قبول آنهاست.

 لیست دروس و دوره های سکان آکادمی:

همان‌طور که می‌دانیم سایت‌های بسیاری برای آموزش دروس و مهارت مختلف و به صورت اختصاصی (یعنی تنها محوریت یک درس) وجود دارد. اما در اینجا سعی کردیم سایت‌هایی که موضوعات متنوعی را پوشش می‌دهند و تا حدودی از کیفیت آموزش‌ها مطمئن بودیم را معرفی کنیم.

همچنین اگر شما هم سایتی را می‌شناسید که از کیفیت قابل قبولی برای آموزش‌ها از نظر محتوی و نحوه ارائه برخوردارند ممنون می‌شویم معرفی کنید.

 

منبع عکس ابتدای پست قسمت وبلاگ سایت trello، سیستم مدیریت پروژه است.

 

لطفا نظر خودتون رو در مورد پست، موضوع آن، نحوه بیان آن و انتخاب جملات، جامعیت آن و هر موضوع دیگه ای که به ذهنتون می‌رسه با ما در میان بگذارید. همین‌طور اگر لازم می‌بینید مطلبی را باید اصلاح کنم یا مطلبی به این مطالب اضافه کنم ممنون می‌شوم در نظرات ‌‌ذکر کنید.

 

 

این مطلب ادامه دارد ...!

«در بخش بعدی منتظر سایت‌های بیشتر فارسی و انگلیسی و چند بسته آموزشی باشید»